13 Şubat 2010 Cumartesi

Futbolun Jenerik Müziği


90'lı yılların benim için iki efsanesinden biri Voltron ise diğeri "Avrupa'dan Futbol" dur. Birbirleri ile çok alakasızlar ama çocukluktan ergenliğe geçişin iki simgesidir onlar. Mahalle maçlarının etkisiyle futbol aşkına kendimi kaptırmaya başlamışken, tek kanallı televizyondan Avrupa futbolunu izleyebileceğiniz yegane programdı "Avrupa'dan Futbol".

O unutulmaz jenerik müziğini arıyordum bir süredir. Maalesef Google bana fazla yardımcı olamadı bu sefer. Yine de bir forumda, el emeği ile yapılmış bir versiyonu rast geldi. "Anılar" köşesine koydum, arada nostalji yapıp o eski günleri yadedebilmek için. Ve her dinleyişimde aklıma gelen o efsane Liverpool takımının, bana futbolu sevdiren en önemli şeylerden biri olduğunu tekrar hatırlayabilmek için...

Yandaki resimde ise bir dönemin kapanıp, bir diğerinin açıldığını simgeleyen iki Liverpool efsanesini görüyorsunuz. Ian Rush koltuğunu Robbie Fowler'a devrederken, benim anılarımda onlar bu fon müziği ile beraber yerlerini alıyorlardı. Robbie Fowler'ın önderliğindeki bu yeni takım, her biri ayrı birer yazı konusu olabilecek Stan Collymore, Steve McManaman ve John Barnes'lı kadrosu ile futbolun Avrupa'da bir başka oynandığını gösteriyordu sanki bana.

80'li yılların başında doğan futbol tutkunlarının huzurlarına bu eseri, yani "Futbolun Jenerik Müziği" ni gururla sunarken, yapan arkadaşların da eline sağlık diyorum. Maalesef isimlerini bilmediğim için bu köşede "anonim" olarak kalacak parçaları. Tabii ki sık sık "Tavanarası" ndan çıkarılıp dinlenilmek üzere...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder