11 Şubat 2010 Perşembe

Finallerin Pehlivanına Elveda...



Türk sporunun yüzaklarından Kırkpınar yağlı güreşleri diyince akla gelen ilk isim Ahmet Taşçı'dır dersek yanılmayız sanırım. Benim için efsane olan başka bir isimden gelen kötü habere üzüldüm bugün. Önce 1994 yılında Taşçı'yı pes ettirerek, ardından da 1998 yılında rakibini bir kez daha yenerek, Ahmet Taşçı'nın yıllar süren saltanatını iki kere bozan Antalyalı pehlivan Cengiz Elbeye'dir bu isim. Altın Kemer sahibi, benim de hemşehrim olan Antalyalı Cengiz Elbeye, çok genç denilebilecek bir yaşta, 42 yaşında, beyin tümörü sebebiyle hayatını kaybetti bugün.

Aynen Ayrton Senna'ya başkaldıran Michael Schumacher gibi, Steffi Graf'a isyan eden Martina Hingis gibi ya da 70'lerin Brezilya'sına dur diyen Rinus Michels'in Hollanda'sı gibi Cengiz Elbeye de Taşçı'nın yıllar süren hükümdarlığına ilk başkaldıran pehlivandı belki. 90'lı yılların başından itibaren Kırkpınar'ın gördüğü en dişediş mücadelelerden birisidir Taşçı-Elbeye rekabeti. 94 ve 98'de kaybettiği finallere, 97'de rakibini alt ederek cevap vermişti Taşçı. Toplamda ise Kırkpınar'da 8 defa karşı karşıya gelen ikiliden, Elbeye'nin kazandığı iki müsabakanın da finalde olması onun finallerin pehlivanı olduğunu göstermişti.

Spor sadece futboldan ibaret değil elbet. Babamla beraber seyrettiğimiz Kırkpınar'ın benim için idol isimlerinden olan Elbeye'ye Tanrı'dan rahmet diliyorum. Toprağın bol olsun Cengiz pehlivan...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder