19 Eylül 2010 Pazar

Orta sahalar belirler...


Favorisi olan bir derbi izleyeceğiz bugün. Beşiktaş'ın sezon başından beri arkasına aldığı rüzgar, Saracoğlu'nda bu sene Fenerbahçe'nin önünden oldukça sert bir biçimde esiyor. Hal böyle olunca Beşiktaş'ın kazanmasını bekleyenler daha fazla kamuoyunda. Ben onlardan biri değilim açık söylemek gerekirse. Bu düşüncemi somut nedenlere dayandıramıyorum. Tamamen içsel birşey...Fazla ayrıntıya girmeden maç öncesinde fikirlerimi paylaşmak istiyorum.
  • Mevcut psikoloji: Sezon başındaki tüm eleştirilere rağmen 3 büyükler 5. haftada nerdeyse dengeli bir duruma geldiler. Galatasaray dün kazanınca 9 yaptı. Bugün derbiden beraberlik çıkması halinde 10-9-7 olacaklar ve o kadar yaygaraya ne gerek varmış denilecek. Dolayısı ile bugün bu tabloda yenilmemeye ihtiyacı olan takım Fenerbahçe. Bu psikolojinin Fenerbahçe'nin biraz daha dikkatli olacağına ve kontrollü bir oyunu tercih edeceğine yol açacağını sanıyorum. 
  • Orta sahalar: Beşiktaş sezon başından beri oynamaya çalıştığı futbol felsefesinden ödün vermedi bugüne kadar. Hatta Schuster hafta içi CSKA maçında olduğu gibi nispeten kolay takımlarla oynadığı maçlarda sonuca çabuk gitmek adına, orta göbekte iki hücumcuyu kullanıyor ama bugün bu ikiliden birini Necip ya da Aurelio olarak yapması kuvvetle muhtemel. Dün Lig TV'de Süper Gol programında bazı istatistikler verildi. Bunlardan bana göre en göze çarpanı ve bu maçın kilit noktası olacak nokta  Emre/Christian ikilisi ile Ernst/Guti&Necip ikilisinin maç içinde aktif oldukları alanlardı. Emre/Christian daha göbekte ve geride konuşlanmışken, Beşiktaş'ta Ernst'in yanında oynayan adamın daha önde oynamaya çalıştığı gözüküyor analizlerde. Bu da bu bölgeyi verimli kullanabilen takımın maçı koparabileceği fikrini veriyor bana. Burada Schuster'in Aurelio/Necip tercihi de çok önemli. Aurelio'yu tercih etmesi halinde bu bölgede oyun sıkışabilir Brezilyalının fizik olarak hazır olmaması yüzünden. Ben şahsen tercihini Necip'ten yana kullanmasını bekliyorum. Böylece onun hücuma ani çıkışlarını ve Guti ile pas trafiğini düzenlemesini, ona yardımcı olmasını orta sahada avantaj olarak değerlendirebilir. 
  • Kanat hücumları: Kağıt üstünde iki takımın da en güçlü olduğu yanları olarak gözüküyor. Bu yüzden teknik direktörlerin bu bölgelere önlem almış olma olasılıkları fazla. Aykut Kocaman, Quaresma için ve Schuster de Stoch-Niang için mutlaka birşeyler düşünmüştür. Burada maçı çözebilecek hamleler ise hocaların maç içinde yapacağı değişikliklerdir. Bu anlamda ben Querasma'nın solda başlayacağını ama maç içinde sık sık Santos'un kanadına geçeceğini düşünüyorum. Sağ kanatta ise takımın istikrarı tutturamamış olması şu an Schuster için en büyük sorun. Bugün o bölgede hücum olarak istediklerini vermese de fizik olarak iyi durumda olan ve defansif görevlerini yapmaya çalışan Hilbert'i kullanacağını ya da kullanması gerektiğini düşünüyorum. Stoch ve Santos'a boş alan bırakmamak adına daha doğru bir tercih olur bana göre. Zaten Holosko kadroda yok ve Nihat'ın durumu da belli. Fazla seçeneği yok Schuster'in...
  • Defans kurgusu: Beşiktaş'ın sezon başından beri dar bir alanda oynamaya çalışması yüzünden stoperlerin önde ve çizgide yakalanması hastalığının da bu maçta belirleyeceği olabileceğini sanıyorum. Toraman'ın olması bu açıdan avantaj. Ancak Zapo ile mutlaka maç içinde kalmalılar. En ufak bir dikkatsizlikte özellikle Niang bunları değerlendirecektir. Hafta içi haberlerinden bağımsız Aykut Kocaman'ın sağ tarafta Kazım'ı oynatacağını ya da en azından maçın belli bir bölümünde kullanacağını düşünüyordum ama şu anda ilk 18'de göremedim onu. Eğer mental anlamda hazır ise değerlendirilebilirdi Kazım. Sürpriz olarak da, Beşiktaş'ın bu zaafını değerlendirmek adına Niang'ı kanada çekip Semih ile önde daha fazla top tutmaya çalışabilir Kocaman.
Sonuç: Yukarıdaki maddelere bakınca sanki benim penceremden de Beşiktaş favoriymiş gözükebilir. Realist olmak gerekirse, iyi konsantre olmaları durumunda kağıt üstünde favoriler de. Ancak dediğim gibi içimden bir ses öyle demiyor. Bunda da sanırım Fenerbahçe'nin bu maça ihtiyacının daha fazla olması önemli rol oynuyor.

1 yorum:

  1. Maç kadroları geldi, Nihat recihi sorgulanır. Aurelio tercihi tecrübenin tercih edildiğini gösteriyor. Nobre daha kontrolü bir futbola ve rakip savunma ve orta saha desteği ile gol aranacağını gösteriyor.

    Fenerbahçe tarafında Dia nın Stoch'un yerinde oluşu ilginç. Belli ki Fenerbahçe'nin ana amçlarından biri Qurasma nın yolunu tıkamak.

    Bu orta sahalara bakınca Beşiktaş'ın şansı daha fazla...

    YanıtlaSil